contcos
telefon
banner mic

Cosul meu

 x 
Cos gol

NEWSLETTER

Alimente pentru o sanatate de fier

alimente-pentru-o-sanatate-de-fierOdata cu avantul tot mai mare al consumului de alimente de tip fast-food si junk-food, de alimente procesate si de bauturi carbogazoase tot mai multi oameni nu mai consuma nutrientii esentiali de care au nevoie.

Adoptarea unei diete sanatoase care sa contina si alimentele enumerate mai jos iti poate asigura necesarul de nutrienti esentiali si compusi care ajuta la prevenirea aparitiei bolilor. Consumul acestor alimente iti va asigura imbunatatirea sistemului imunitar si a dispozitiei, un nivel ridicat de energie si o gandire vioaie.


Alimentele enumerate sunt alimente cu valori nutritive ridicate care contin in mod natural o cantitate mare de compusi fito-nutritivi care furnizeaza o varietate de nutrienti si antioxidanti care iti vor asigura o sanatate de fier:

  • ovazul – contine fibre solubile care ajuta la scaderea nivelului colesterolului "rau" si vitamine B care promoveaza productia de neurotransmitatori precum serotonina cu efect linistitor asupra creierului;
  • germenii de grau, orz si spirulina – contin foarte multe vitamine, minerale, antioxidanti, enzime, clorofila si proteine;
  • usturoiul - compusii lui sulfurosi incetinesc cresterea tumorilor si neutralizeaza cancerul; de asemenea, usturoiul mai este cunoscut si pentru proprietatile sale antibacteriene si protectia pe care o ofera sistemului cardiovascular;
  • rosiile – sunt foarte bogate in vitamina C si licopen, substanta cu proprietati anticancerigene (lupta cu cancerul cervical, de prostata, plamani, san, gura, pancreatic si intestinal). Studii recente au demonstrat ca rosiile prelucrate contin mai mult licopen decat cele in stare naturala;
  • spanacul – este bogat in vitamina C, acid folic, beta-caroten si magneziu. Carotenoizii si acidul folic prezenti in spanac imbunatatesc starea de sanatate a ochilor. De asemenea, spanacul are proprietati anticancerigene;
  • broccoliul – este o sursa excelenta de vitamine A, C si K. De asemenea, este o sursa buna de acid folic care previne bolile de inima si luteina care protejeaza ochii de degenerescenta maculara. Un alt component numit sulforaphane poseda proprietati anticancerigene;
  • sfecla – sfecla contine acid folic si betaina care scad riscul bolilor de inima si betacianina care are proprietati anticancerigene;
  • fasolea - este o sursa excelenta de fibre insolubile care reduc nivelul colesterolului. Contine proteine, vitamine B, carbohidrati, potasiu si magneziu. Studii recente au demonstrat ca fitonutrientii pe care-i contine previn riscul aparitiei bolilor de inima, a cancerului, osteoporozei si a infectiilor;
  • cartofii dulci – contin cu 50% mai multi antioxidanti decat afinele. Sunt o sursa deosebit de valoroasa de beta-caroten, vitamine A, B6 si C, fibre, potasiu, cupru si fier. Prezinta proprietati antiinflamatorii care reduc severitatea inflamatiilor interne si externe;
  • uleiul de masline - este bogat in antioxidanti si grasimi mononesaturate. Reduce nivelul colesterolul "rau" si il creşte pe cel al celui "bun";
  • afinele – contin antioxidanti si flavone. Antocianina continuta reduce riscul de aparitie al cancerului, al bolilor de inima si al celor de ochi iar acidul elagic previne aparitia carcinoamelor. De asemenea, afinele sunt surse excelente de vitamina C, potasiu, mangan si fibre. Se recomanda o jumatate de cana de afine in fiecare zi, putand fi adaugate in cereale, salate sau iaurt;
  • bananele – sunt pline de potasiu care ajuta la scaderea tensiunii si vitamina B6 care insanatoseste pielea si parul. Te incarca cu energie atat inainte cat si in timpul si dupa terminarea antrenamentului si reduce starile depresive;
  • portocalele – contin compusi anticancerigeni, studii recente demonstrand scaderea incidentei cancerului de plaman sau de stomac in cazul consumului regulat. Vitamina C continuta contribuie de asemenea la promovarea unui sistem imunitar sanatos;
  • merele – pectina continuta (forma de fibra solubila) ajuta la scaderea nivelului colesterolului si imbunatateste functionarea sistemului digestiv. Pline de antioxidanti printre care si vitamina C, merele ajuta la sanatatea pielii si a gingiilor;
  • rodiile – contin antioxidanti care previn bolile cardiovasculare. Acidul elegic si punicalagic combat efectul radicalilor liberi si prezerva colagenul din piele;
  • vinul rosu bogat in resveratrol – resveratrolul, un antioxidant care se gaseste in pielita boabelor de strugure de culoare rosiatica, ofera protectie impotriva oxidarii celulare si imbunatateste sistemul imunitar;
  • iaurtul – este o sursa bogata de calciu, vitamina B12, vitamina B5, proteine, potasiu, fosfor, iod, zinc si molibden. Bacteriile pe care acesta le contine lupta impotriva bacteriilor vatamatoare din organism si maresc raspunsul imun al organismului;
  • ouale– reprezinta calea nutritiva si economica cea mai facila pentru un aport de proteine cu valoare biologica mare. Contine vitamine si minerale esentiale, inclusiv fier, vitamina B12 si biotina;
  • nucile, migdalele, alunele, fisticul, arahidele, acajul, nucile de Macadamia – contin acizi grasi omega3, grasimi mononesaturate, vitamina E, proteine, fibre, seleniu si alte minerale. Reduc nivelul colesterolului, ajuta la slabire si in procesul de incetinire al imbatranirii. De asemenea imbunatatesc energia mentala si memoria. Trebuie sa consumi echivalentul unei maini in fiecare zi;
  • semintele de susan, in, dovleac si floarea soarelui – sunt de asemenea bogate in acizi grasi omega 3, lignant (polifenol) si vitamina E care te vor ajuta in prevenirea bolilor de inima si a procesului de imbatranire. Echivalentul unei maini in fiecare zi iti vor aduce aceste beneficii;
  • somonul – este o foarte buna sursa de acizi grasi omega 3, proteine, vitamine si minerale. Omega 3 previne bolile de inima, declansarea dementei si a depresiilor. Este recomandat a se consuma de doua ori pe saptamana;
  • ciocolata neagra – ciocolata neagra este plina de antioxidanti; are rol in scaderea tensiunii arteriale. Este buna si pentru piele. Flavanolii continuti imbunatatesc tesuturile pielii si ofera protectie impotriva soarelui. Alege ciocolata neagra cu cel putin 60% continut de cacao. Cu cat ciocolata este mai neagra cu atat este mai buna pentru sanatatea ta.