contcos
telefon
banner mic

Stiri slabire / slabit

  • Consecinte obezitate

    consecintele-obezitatii
    Obezitatea are consecinte negative atat la nivel fizic cat si mental si este asociata cu reducerea sperantei de viata. Alte consecinte ale obezitatii sunt:
    Citește mai departe...

Regimul Okinawa de slabire


regimul-okinawaStudiile efectuate asupra populatiei insulei Okinawa au demonstrat ca longevitatea si starea buna de sanatate a locuitorilor ei nu se datoreaza patrimoniului genetic sau climatului, ci stilului de viata sanatos si in special regimului alimentar.

Regimul alimentar al locuitorilor insulei este semi-vegetarian, bazat pe consumul de peste si fructe de mare si contine foarte putine grasimi. Oamenii de aici au un aport de calorii redus de 800-1.100 calorii/zi fara sa le lipseasca nutrientii necesari. Acest lucru se datoreaza nu volumului redus de mancare ci densitatii calorice reduse a alimentelor consumate (densitatea calorica reprezinta numarul de calorii la 100 g aliment).

Cei care adopta dieta traditionala nu se ingrasa pe masura ce imbatranesc si, in plus, le scade riscul de boli cardiovasculare cu 80%, cel de cancer cu 50% iar diabetul de tipul II cu aproape 100%.

Locuitorii insulei Okinawa respecta o serie de principii culturale care pun accentul pe o alimentatie sanatoasa:

  • esenta regimului consta in ridicarea de la masa inainte de a avea senzatia de satietate, practic ei aplicand inconstient principiul restrictiei calorice;
  • un alt principiu al locuitorilor insulei incurajeaza consumul de alimente in portii mici;
  • de asemenea, ei consuma alimente cu densitate calorica mica – 75 - 150 calorii/100g – sau foarte mica – sub 75 calorii/100g:
  • zilnic cel putin 7 portii de fructe (andive, portocale, piersici, mere), cu exceptia celor uscate (caise, stafide, smochine) si a celor oleaginoase (nuci, alune, arahide), si legume (in special castraveti);
  • 7 portii de cereale integrale si/sau legume uscate pe zi (linte, fasole) din care 2 portii pe baza de soia;
  • plante aromatice, condimente si alge marine;
  • peste, crustacee si fructe de mare consumate crude (sushi), fierte sau la gratar de cel putin 3 ori pe saptamana;
  • produse de origine animala (carne rosie, lactate) sunt consumate in cantitati limitate - in medie, locuitorii insulei consuma de 18 ori mai putina carne si de 3 ori mai putine lactate decat occidentalii; in schimb, ei prefera proteine vegetale – indeosebi cele din soia, sub forma de pasta (tofu, miso, tempeh), de germeni sau de lapte, care contin diferite substante benefice pentru sanatate (polifenoli, fitosteroli);
  • bauturile alcoolice sunt excluse;
  • consumul de zahar si sare este limitat - locuitorii insulei consuma de 3 ori mai putine dulciuri decat occidentalii;
  • apa si ceai.

Exemplu de meniu Okinawa (versiunea vestica):

  • mic dejun: paine de secara, branza proaspata, mar, ceai neindulcit;
  • pranz: tofu, paste cu fasole, salata de ciuperci, ceai;
  • cina: peste, orez brun, castraveti, portocale, ceai.

Avantaje regim Okinawa:

  • reprezinta un stil de viata sanatos, usor de urmat, care ajuta la prevenirea bolilor cronice (cardiovasculare, diabet);
  • regimul Okinawa duce la scadere ponderala chiar daca nu este acesta scopul tau principal;
  • alimentele recomandate sunt bogate in fibre.

Dezavantaje regim Okinawa:

  • desi studii recente asupra soarecilor au demonstrat ca un consum scazut de calorii influenteaza favorabil durata de viata, inca nu se stie efectul pe termen lung al acestui stil de viata asupra oamenilor.