contcos
telefon
banner mic

Cosul meu

 x 
Cos gol

NEWSLETTER

Magneziu

Magneziul este al patrulea element mineral al organismului din punct de vedere cantitativ - corpul uman contine 30 g de magneziu dintre care 70% sunt combinate cu calciu si fosfor in oase. Numai 2% din cantitatea existenta de magneziu participa la reglarea functiilor biologice ale organismului. In sange concentratia de magneziu este de 1,7-3 mg% din care 75% se afla sub forma ionizabila iar 25% este legat de proteinele plasmatice. In celula raportul dintre calciu si magneziu este de 3:1.

Roluri magneziu:

  • este un element important in buna functionare a muschilor si a nervilor;
  • are rol in conversia energetica a glucozei in sange;
  • are actiune antidepresiva;
  • impiedica aparitia si perpetuarea palpitatiilor, protejeaza celulele miocardice de aportului insuficient temporar de oxigen si previne instalarea accidentelor coronariene de genul infarctului miocardic;
  • are un pregnant efect antispastic asupra muscu¬laturii din peretii vasculari, tubul digestiv si aparatul renal;
  • reduce acumularea de calciu, sodiu si colesterol in peretii vasculari, prevenind agravarea procesului de ateroscleroza;
  • impiedica formarea calculilor renali si biliari;
  • imbunatateste activitatea hematiilor;
  • mareste rezistenta antiinfectioasa (prin cresterea capacitatii de fagocitoza a leucocitelor si stimularea anticopogenezei);
  • in combinatie cu calciul si fosforul, realizeaza structura de rezistenta a scheletului si a dintilor;
  • asigura o buna receptivitate pentru vitamina D care intervine in dinamica ionului calciu osos;
  • activeaza un mare numar de enzime cu rol in metabolismul glucidelor, proteinelor si grasimilor;
  • este necesar compusilor in care este acumulata energia (de tipul ATP).

Afectiuni datorate carentei de magneziu:

  • nervozitate, tremuraturi, tahicardie, astenie, insomnie, depresie;
  • crampe musculare, contuzii facile, hipertensiune arteriala.

Surse de magneziu:

  • cerealele nemacinate – 100-200 mg/100g;
  • smochinele, bananele;
  • migdalele, nucile, semintele;
  • legumele de culoare verde inchis;
  • laptele, carnea (in special organe: ficat, creier, rinichi, splina);
  • produsele marine (100-400 mg/100g produs vegetal).

Inamici magneziu:

  • stresul, excesele alimentare;
  • anticonceptionalele orale;
  • excesul de calciu;
  • diureticele;
  • alcoolul.

Necesar zilnic de magneziu:

adolescenti adulti femei adulti barbati femei gravide/ lactatie
300 mg 350mg 450 mg

O alimentatie echilibrata asigura un aport de 300-350 mg de magneziu pe zi. Asimilarea de magneziu este favorizata de vitaminele B6, C si D, precum si de calciu, fosfor si cisteina.

Toxicitate si/ sau efecte adverse supradozare magneziu:

  • cantitatile mari pot deveni toxice.