contcos
telefon
banner mic

Stiri slabire / slabit

  • Consecinte obezitate

    consecintele-obezitatii
    Obezitatea are consecinte negative atat la nivel fizic cat si mental si este asociata cu reducerea sperantei de viata. Alte consecinte ale obezitatii sunt:
    Citește mai departe...

Dieta Montignac pentru slabit

dieta-montignacDieta Montignac pentru slabit, rezultat al unor cercetari stiintifice realizate in ultimii 20 de ani, nu este o dieta in adevaratul sens al cuvantului, ci un stil de viata care recomanda consumul tuturor elementelor nutritive in functie de preferinte.

Dieta Montignac pentru slabit are la baza faptul ca teoria caloriilor este falsa, ca trebuie evitate alimentele cu un index glicemic ridicat si ca nu trebuie sa combini lipide cu carbohidrati. De asemenea, dieta Montignac iti permite sa consumi lipide bune (care contin acizi grasi polinesaturati omega 3 ulei de peste, ulei de masline, etc).

Dieta Montignac pentru slabit presupune:

  • sa renunti la: zahar, paine, cartof, orez, porumb, paste albe, cus-cus, cafea, limonade, sucuri acidulate, lapte, sucuri de fructe;
  • sa consumi fructe separat de oricare alimente dimineata cu cel putin o jumatate de ora inainte de micul dejun, la mijlocul dupa-amiezii (17.30) la cel putin patru ore dupa pranz sau seara inainte de culcare cu conditia respectarii intervalului de patru ore dupa cina;
  • sa nu bei apa in cursul mesei;
  • sa astepti 3 ore dupa o masa bazata pe carbohidrati inainte de a ingera lipide si 5 ore dupa o masa bazata pe lipide pentru a ingera carbohidrati;
  • sa consumi cat mai multe fibre.

Dieta Montignac pentru slabit presupune parcurgerea a doua etape:

  • pierderea in greutate (pana atingi greutatea ideala) – scopul acestei etape il constituie ridicarea pragului de toleranta la glucoza (zaharuri) - atat timp cat acesta nu atinge nivelul bun, sensibilitatea la glucoza va ramane mare; aceasta etapa consta in alegerea inteligenta de lipide si proteine dar si in consumarea de carbohidrati cu un index glicemic sub 35. Nu ai voie sa consumi zahar, paine, cartof, orez, porumb, paste, cus-cus, alcool, bauturi digestive, bere, vin, cafea, limonade si bauturi acidulate, lapte integral, sucuri de fructe, pesmet, mustar. Ca si alimente permise mentionam: oua, mezeluri, salate (rosii, fasole verde, andive, castraveti, conopida), ridichi, praz, salata verde, telina, ciuperci, sparanghel), somon afumat si proaspat, ton, sardele, scoici, crab, homar, langusta – ca si antreuri, carne (fara ficat), mezeluri, peste, pasare, iepure, homar, langusta, oua, garnituri (unt, ulei de masline, ulei de arahide, margarina, maioneza, sare, piper, ceapa, usturoi, ceapa verde, verdeturi) – ca si fel principal, rosii, spanac, andive, salata verde, creson, fetica, papadie, vinete, telina, varza, conopida, varza acra, fasole verde, nap, praz, ardei gras, dovlecei, bulb de marar, macris, ciuperci – ca si legume – si iaurt, branzeturi, crema englezeasca ca si deserturi;
  • mentinerea si prevenirea – in aceasta etapa dieta Montignac permite mici abateri cu conditia unei gestionari riguroase a acestora; alimentatia se va realiza in continuare in functie de indexul glicemic si de principiul necombinarii glucidelor rele cu grasimile. Ai voie sa consumi aceleasi alimente ca si in prima faza; in plus poti sa consumi: (pateu de) ficat de gasca, nuci, morcovi, avocado, creveti – ca si antreuri, ficat, garnituri (mustar) – ca si fel principal, morcovi, broccoli, linte, fasole uscata, naut – ca si legume si zmeura, capsuni, pepene galben, branza de vaci si capra, sarlota, spuma de ciocolata, inghetata de fructe, sufleu de zmeura, capsuni, mure, coacaze – ca si deserturi. Poti sa consumi din cand in cand si rational: cartofi prajiti cu salata, ciocolata amaruie, un pahar de vin sau sampanie mai putin dulci dupa masa, orez neprelucrat sau salbatic, paste complete, legume uscate, o felie de paine integrala dimineata, margarina (nu unt).

De asemenea dieta Montignac are in vedere micsorarea nivelului de colesterol prin slabire, limitarea aportului de colesterol din alimentatie (carne putina si slaba de vaca, cal, pui fara piele, fara mezeluri, organe, unt, branzeturi), alegerea de lipide bune (acizi grasi poli-nesaturati din grasime de peste si acizi grasi mono-nesaturati (acidul oleic din uleiul de masline), marirea aportului de fibre alimentare, limitarea consumului de cafea, consumul rational de vin bogat in tanin (o jumatate de sticla), reducerea stresului, a tabagismului si sedentarismului.

Avantaje dieta Montignac pentru slabit:

  • este eficienta si usor de urmat;
  • slabirea este semnificativa si de durata.

Dezavantaje dieta Montignac pentru slabit:

  • este prea bogata in lipide, existand posibilitatea de a fi afectat sistemul cardiovascular; totusi ultima versiune a dietei Montignac pune accentul si pe alegerea de lipide bune;
  • datorita aportului scazut de carbohidrati, dieta poate provoca stari de oboseala.