contcos
telefon
banner mic

Stiri slabire / slabit

  • Consecinte obezitate

    consecintele-obezitatii
    Obezitatea are consecinte negative atat la nivel fizic cat si mental si este asociata cu reducerea sperantei de viata. Alte consecinte ale obezitatii sunt:
    Citește mai departe...

Dieta macrobiotica pentru slabit

dieta-macrobioticaDieta macrobiotica pentru slabit (macro bios = "viata lunga") este o parte a filosofiei si a stilului de viata care includ conceptele de echilibru si armonie specifice filosofiei asiatice.

Dieta si filosofia macrobiotica au fost dezvoltate de filosoful japonez George Ohsawa, care credea ca simplitatea este cheia catre o stare optima de sanatate. Dieta acestuia includea 10 stadii de restrictii progresive, ultimul constand numai din orez brun si apa. Datorita restrictiilor sale extreme, aceasta versiune a dietei nu mai este recomandata de catre dieteticieni.

De-a lungul anilor, dieta a fost folosita pentru a vindeca unele boli, precum cancerul. Dupa numeroase modificari si imbunatatiri, dieta a devenit, practic, un stil de viata sanatos. Nu in ultimul rand, aceasta dieta te poate ajuta sa slabesti rapid si sa obtii un echilibru perfect pentru organismul tau.

Dieta macrobiotica pentru slabit este axata pe evitarea alimentelor care contin cantitati in exces de yin sau yang in favoarea alimentelor care contin cele doua forte in proportii egale.

Yin si yang sunt, conform filosofiei orientale, doua forte opuse si complementare care guverneaza toate aspectele vietii. Pentru a mentine un echilibru natural in viata, cele doua forte trebuie sa fie echilibrate, in special prin dieta.

Toate alimentele sunt clasificate in functie de gustul si de textura lor: alimentele yin sunt mai dulci iar cele yang sunt mai sarate.

Dieta macrobiotica pentru slabit permite consumul de alimente naturale, oferite de sol, neprelucrate si nerafinate, fara conservanti sau chimicale:

  • cereale integrale (orez brun, orz, gra integral si ovaz – pentru consum zilnic si grau bulgur (grau uscat si apoi sfaramat), cuscus, faina de porumb, fulgi de secara sau de orz – pentru consum mai rar) - reprezinta 50-60% din dieta zilnica; de asemenea pot fi consumate ocazional paste, paine integrala, mancaruri preparate prin coacere si produse pe baza de faina;
  • legume crude si fierte, coapte sau gatite la aburi (varza, varza chinezeasca, broccoli, conopida, ceapa, dovlecel, nap, morcovi, ridichi - pentru consum zilnic si ciuperci, castraveti si telina – pentru consum saptamanal) - reprezinta 25-30% din aportul zilnic in cadrul dietei;
  • leguminoase (fasole, linte, soia) si alge marine - reprezinta 5-10% din dieta;
  • supe de legume - constituie 5-10% din dieta zilnica; se recomanda supa de soia de doua ori pe zi;
  • apa plata.

De asemenea, dieta macrobiotica pentru slabit permite consumarea ocazionala a altor cateva alimente:

  • peste (crap, cod, platica, batog, calcan, pastrav) - de 2-3 ori pe saptamana;
  • seminte si alune (susan, seminte de floarea soarelui, de bostan, tahini (pasta de susan), nuci, castane, alune, migdale, nuca de cocos);
  • indulcitori (ca gustare sau pentru gatit): malt de orz, sirop de orez brun, suc de mere sau de struguri, sirop de artar (rar);
  • fructe proaspete sau uscate (afine, mure, pepene rosu sau galben, capsuni, zmeura, mere, caise, cirese, struguri, piersici, pere, prune; stafide) - de 2-3 ori pe saptamana;
  • condimente;
  • uleiuri vegetale (negru de susan, masline, nuca de cocos);
  • branza din soia (tofu);
  • sare de mare nerafinata;
  • bauturi (ceai verde, suc de mere sau de struguri, bere organica, vin, lapte de soia, apa minerala).

Dieta pentru slabit interzice consumul de:

  • alimente prelucrate, rafinate (ca zaharul si faina alba);
  • produse de origine animala: carne, produse lactate;
  • ciocolata, cafea, indulcitori;
  • bauturi carbogazoase, alcool.

De asemenea in cadrul dietei se mai recomanda:

  • sa mananci doua – trei mese pe zi;
  • sa consumi alimente organice;
  • sa consumi alimente locale si sa eviti alimentele din import;
  • sa gatesti la flacara si sa nu utilizezi microundele sau curentul electric;
  • sa folosesti vase turnate, din pamant sau metal inoxidabil;
  • sa gatesti des prin procedee care implica apa (fiert, aburi, etc) si mai putin prin procedee uscate (prajit);
  • sa nu consumi nimic procesat sau care contine aditivi;
  • sa nu iei suplimente alimentare.

Avantaje dieta macrobiotica pentru slabit:

  • este de fapt un stil de viata bazat pe o alimentatie sanatoasa;
  • combinata cu exercitii fizice, ajuta in procesul de slabire;
  • dieta are continut redus de grasimi, ridicat de fibre si este predominant vegetariana; din aceste motive contribuie la diminuarea riscurilor de boli de inima, infarct miocardic, accident vascular cerebral si reduce nivelul colesterolului;
  • este bogata in fitoestrogeni.

Dezavantaje dieta macrobiotica pentru slabit:

  • in varianta stricta, aportul de calorii este foarte redus, existand riscul de malnutritie; din aceasta cauza se recomanda varianta moderata a dietei;
  • aport de vitamine si minerale, in special cel de calciu, fier, vitamina D si complexul de vitamine B este deficitar; din aceasta cauza este necesar sa iei un supliment nutritiv de vitamine si minerale.