contcos
telefon
banner mic

Stiri slabire / slabit

  • Consecinte obezitate

    consecintele-obezitatii
    Obezitatea are consecinte negative atat la nivel fizic cat si mental si este asociata cu reducerea sperantei de viata. Alte consecinte ale obezitatii sunt:
    Citește mai departe...

Dieta Atkins pentru slabit

dieta-atkinsDieta Atkins pentru slabit, creata de catre cardiologul american Robert Atkins, este un regim de slabire care are la baza controlul cantitatii de carbohidrati. In paralel cu recomandarea folosirii de suplimente cu vitamine si minerale, dieta Atkins se concentreaza pe consumul de proteine si grasimi.

De asemenea, dieta Atkins recomanda practicarea de exercitii fizice pentru accelerarea procesului de slabire si consumul a cel putin 8 pahare de apa pe zi pentru a preveni constipatia si a elimina toxinele rezultate din arderea grasimilor.

Dieta Atkins pentru slabit consta in patru etape:

  • inductia (2 saptamani) – in aceasta etapa se reduce aportul zilnic de carbohidrati de la 250 g la maximum 20 g obtinute in principal din legume (cel putin 12 – 15 g). Reducerea aportului zilnic de carbohidrati va conduce la arderea grasimilor in plus dar si la stabilizarea nivelului glucozei din sange, stari precum oboseala, iritabilitatea, durerile de cap, depresia si durerile musculare disparand. Poti sa consumi, fara restrictii, toate combinatiile de grasimi si proteine: carne de pui, carne rosie, peste, oua, unt, branza, maioneza, ulei.Poti sa utilizezi indulcitori artificiali. In schimb nu ai voie sa consumi: biscuiti, prajituri, ciocolata, bauturi acidulate, produse de patiserie, cartofi, paste, orez, paine, paste fainoase, lapte, produse lactate (cu exceptia branzei, smantanei si a untului), alune sau nuci, fructe si majoritatea legumelor. In aceasta etapa dieta Atkins nu permite consumul de alimente care contin atat proteine cat si carbohidrati;
  • pierderea in greutate – in aceasta etapa, pe care o aplici pana ai cu 3-5 kg mai mult decat greutatea dorita, vei creste saptamanal cantitatea de carbohidrati cu cate 5 g pana vei atinge un nivel critic care-ti va permite pierderea a 1-2 kg/ saptamana; acest nivel, influentat si de volumul de sport practicat, variaza de la un individ la altul intre 25 si 90 g de carbohidrati/ zi. Carbohidratii vor fi obtinuti din portiile mai numeroase de legume (salata, telina, castraveti) precum si din nuci, seminte si unele fructe. In continuare dieta Atkins interzice consumul de paine, cartofi, orez sau paste;
  • pre-mentinerea – in aceasta etapa, dieta Atkins iti permite sa cresti saptamanal cu cate 10 g cantitatea de carbohidrati ingerata pana ajungi in situatia de a slabi mai putin de jumatate de kilogram pe saptamana. Cresterea cantitatii de carbohidrati trebuie sa se faca doar din legume si fructe. Dupa ce ajungi la greutatate dorita si ramai o luna la acest nivel creste aportul de carbohidrati cu inca 10 g pentru a vedea daca incepi sa te ingrasi. Daca acest lucru se intampla, scade cele 10 g si ai ajuns la starea de echilibru numita Echilibrul Glucidic Atkins, practic cantitatea de carbohidrati la care nici nu te ingrasi dar nici nu slabesti.
  • mentinerea - practic in aceasta etapa a dietei Atkins adopti un stil de viata sanatos si nu depasesti Echilibrul Glucidic Atkins, greutatea ta variind intr-un interval normal de 1-2 kg; daca te ingrasi cu mai mult de 2,5 kg intr-o luna reia primele doua etape.

Nivelul ideal al consumului de carbohidrati este cel la care te simti bine fara sa ai in permanenta senzatie de foame dar si fara a te ingrasa din nou. Acest nivel variaza de la persoana la persoana – in unele este foarte scazut (35 – 40 g/zi) iar in altele este mai ridicat.

Avantaje dieta Atkins:

  • acest regim pentru slabit permite arderea grasimilor in conditiile consumarii unui numar egal de calorii;
  • nu este un regim de slabire restrictiv;
  • dieta prevede un plan de mentinere a greutatii dupa incetarea acesteia;
  • dieta asigura un nivel crescut de energie;
  • reducerea aportului de carbohidrati conduce la reducerea riscurilor cardiovasculare prin diminuarea nivelului de colesterol si de trigliceride din sange, moderarea glicemiei si reducerea tensiunii arteriale.

Dezavantaje dieta Atkins:

  • dieta poate conduce la aparitia cetoacidozei, situatie care apare din cauza lipsei de glucoza si care poate conduce la distrugeri celulare, imbolnavire si chiar moarte;
  • dieta poate provoca pierderi de vitamine si minerale, autorul recomandand suplimente nutritive;
  • consumul ridicat de grasimi, chiar pe fondul scaderii in greutate, poate conduce la cresterea colesterolului si la aparitia bolilor de inima;
  • aportul redus de carbohidrati din etapele initiale are efecte adverse: lipsa de energie, stari de oboseala, constipatie, etc.