contcos
telefon
banner mic

Cosul meu

 x 
Cos gol

NEWSLETTER

Culturism/ fitness

stil-de-viata-culturism-fitness-beneficiiAntrenamentul cu greutati dezvolta forta muschilor, crescand nu numai densitatea oaselor ci si grosimea tendoanelor si a ligamentelor si reducand astfel riscul de ranire.

Beneficii culturism/ fitness:

  • contribuie la reglarea tensiunii arteriale;
  • contribuie la reducerea stratului de grasime;
  • imbunatateste postura;
  • creste rezistenta muschilor;
  • creste rata metabolismului bazal - practic se obtine un consum caloric mai mare, la aceeasi frecventa cardiaca si cu acelasi nivel de perceptie a efortului;
  • creste densitatea muschilor;
  • scade riscul de accidentari prin imbunatatirea generala structurala a organismului;
  • imbunatateste starea psihica, contribuind la cresterea increderii.

Dupa o sedinta de antrenament necesarul de proteine al muschilor este foarte ridicat. De aceea este recomandata fie folosirea unor suplimente proteice fie ingerarea unei mese bogate in proteine. De asemenea, este necesara si cresterea consumului de carbohidrati atat inaintea antrenamentului (pentru furnizarea de energie necesara sustinerii acestuia) cat si dupa el. Dupa antrenament, muschii au nevoie de proteine pentru reconstructia musculara. Ingerarea de carbohidrati dupa antrenament contribuie la cresterea nivelului de insulina care, la randul ei, conduce la cresterea nivelului hormonului de crestere necesar pentru repararea tesuturilor si crestere musculara. Proteinelor le trebuie 24 de ore pentru a se misca de-a lungul sistemului digestiv si sunt utilizate pentru reconstructia musculara in urmatoarele doua zile; carbohidratilor le sunt necesare trei ore pentru a fi absorbiti si utilizati.

In concluzie, se ia un supliment cu carbohidrati - de preferat care sa contina carbohidrati complecsi (maltodextroza) si nu simpli (glucoza, fructoza sau zahar), cu doua ore inainte de antrenament si in timpul acestuia iar dupa se ia un supliment bogat in proteine si carbohidrati.